Качмар С. Л. Проблема співвідношення віри і розуму в східній патристиці: історико-філософський і логіко-структурний аналіз

Міністерство освіти і науки України
Національний університет “Львівська політехніка”

На правах рукопису

Святослав Любомирович Качмар

УДК 130.11: 276 (043)

Проблема співвідношення віри і розуму в східній патристиці:
історико-філософський і логіко-структурний аналіз

otsy

Спеціальність 09.00.05 – Історія філософії

Дисертація на здобуття наукового ступеня
кандидата філософських наук

Науковий керівник:
д. філос. н., проф. Петрушенко Віктор Леонтієвич

Львів – 2014

Зміст

Перелік умовних скорочень……………………………………………….4
Вступ…………………………………………………………………………5

Розділ 1. Джерельна база та методологія дослідження………………12
1.1. Огляд першоджерел та дослідницької літератури………………..12
1.2. Особливості теоретично-методологічного інструментарію дослідження……………………………………………………………………….23
1.3. Висновки до розділу…………………………………………………29

Розділ 2. Неконцептуальне бачення проблеми співвідношення віри і розуму східної донікейської патристики: апологети Юстин Мученик (філософ) і Татіан………………………………………………………………..31
2.1. Юстин Мученик (філософ): все, що коли-небудь було сказано істинного, – християнське…………………………………………………………31
2.2. Татіан: християнство, замкнене в собі………………………………43
2.3. Висновки до розділу…………………………………………………46

Розділ 3. Раціоналістична концепція співвідношення віри і розуму східної донікейської патристики: Климент Олександрійський і Оріген…………………………………………………………………………….48
3.1. Климент Олександрійський: сходження від віри до гнозису…….48
3.2. Оріген: перша систематизація богослов’я і філософська алегоризація Біблії………………………………………………………………57
3.3. Висновки до розділу………………………………………………67

Розділ 4. Зародження містичної концепції співвідношення віри і розуму: великі каппадокійці…………………………………………………….68
4.1. Василь Великий: зміна концепції Климента Олександрійського…68
4.2. Григорій Богослов: віра як довершення нашого розуму.……….76
4.3. Григорій Нисський: віра як вінець богопізнання ………………….86
4.4. Висновки до розділу………………………………………………97

Розділ 5. Утвердження містичної концепції співвідношення віри і розуму: псевдо-Діонісій Ареопагіт, Максим Сповідник, Іоанн Дамаскін та Григорій Палама………………………………………………………………99
5.1. Псевдо-Діонісій: радикальний апофатизм та досвід зустрічі з Богом………………………………………………………………………………99
5.2. Максим Сповідник: утвердження містичної концепції співвідношення віри та розуму…………………………………………………112
5.3. Іоанн Дамаскін: повернення до концепції перших каппадокійців……………………………………………………………………123
5.4. Григорій Палама: зустріч богослов’я східної патристики з візантійським гуманізмом та латинською схоластикою………………………133
5.5. Східно-патристичні теорії співвідношення віри та розуму в історії української культури та їх місце в самоідентифікації традиційного православного богослов’я………………………………………………………143
5.6. Висновки до розділу………………………………………………..156

Висновки………………………………………………………………….158
Література………………………………………………………………..163

Завантажити текст дисертації (.pdf)

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s