Александров О.В. Література Київської Русі: Між міфопоетикою і християнським символізмом

Александров О.В. Література Київської Русі: Між міфопоетикою і християнським символізмом: [Статті. Монографія] / Олександр Александров. – Одеса: Астропринт, 2010. – 472 с. (31,62 друк.арк.)

У запропонованій читачам книзі розвивається думка про своєрідність літератури Київської Русі ХІ-ХІІ ст., яка зумовлена тим, що вона виникла на перехресті двох епох вербальної твор­чості: міфопоетичної, укоріненої у глибинах народного духу, та канонічного християнського символізму у його візантійському варіанті. Різностадіальністю розвитку вербальної творчості на Київських та грецьких землях пояснюються основні особливос­ті писемних пам’яток раннього періоду.

Адресована вченим-медієвістам, студентам-філологам, усім, хто цікавиться вітчизняними старожитностями.

зміст

Від автора…………………………………………………………………………………………………… 7

СТАТТІ

Своєрідність літератури Київської Русі…………………………………………………….    10

Царград-Константинополь у києворуських писемних
пам’ятках   ……………………………………………………………………………………………….. 24

Корсунский поход кн. Владимира и становление
киеворуськой духовной культуры……………………………………………………………… 36

Две ипостаси князя Владимира в Обычном житии………………………………………… 47

Бог і автор………………………………………………………………………………………………….. 56

Суб’єкти творення середньовічного літературного

тексту   ……………………………………………………………………………………………………… 66

Слово про Закон і Благодать київського митрополита
Іларіона……………………………………………………………………………………………………… 74

Структура образів прибульців в Повісті врем’яних літ   . . . .90

Творческое мышление в балладе А. С. Пушкина

«Песнь о вещем Олеге» и ее летописном источнике    ……………………………….. 100

Міфопоетична парадигма образу княгині Ольги

(за Повістю врем’яних літ)………………………………………………………………………… 118

Василько Теребовльський і його оточення в Повісті
врем’яних літ……………………………………………………………………………………………. 125

Между психологическим синкретизмом и символическим
психологизмом…………………………………………………………………………………………. 134

Структура мира и персонажей в Киево-Печерском

патерике   ……………………………………………………………………………………………….. 150

Вербализация чуда…………………………………………………………………………………… 166

П. М. Бицилли и его «Элементы средневековой

культуры»            177

СТАРОКИЇВСЬКА АГІОГРАФІЧНА ПРОЗА ХІ-ХІІ ст.

Монографія

Видання друге,

виправлене та доповнене

ВСТУП    ……………………………………………………………………………………………….. 188

ТИПИ ОБРАЗНИХ СИСТЕМ АГІОГРАФІЧНОЇ
СЛОВЕСНОСТІ ТА ЇХ СТРУКТУРА    ………………………………………………… 194

СИМВОЛІКО-ДИДАКТИЧНА ОБРАЗНА СИСТЕМА

Просторові параметри картини світу в агіографії  . . .197

Святий у житії…………………………………………………………………………….. 207

Мотиви та алгоритми сюжетного руху

в агіографічних пам’ятках…………………………………………………………… 237

МІФОПОЕТИЧНА ОБРАЗНА СИСТЕМА

Образний світ духовних віршів про святих   ……………………………… 248

Мартирій та духовний вірш про св. Георгія……………………………… 260

Апокрифічне мученіє та духовний вірш

про Феодора Тірона…………………………………………………………………… 273

ШЛЯХИ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ФОРМИ ВЗАЄМОПРОНИКНЕННЯ РІЗНОТИПНИХ ОБРАЗНИХ СИСТЕМ

Символічна інтерпретація ритуалу в Житії

Олексія чоловіка Божого……………………………………………………………. 285

Візантійське Житіє Іларіона Великого

та старокиївське Житіє Феодосія Печерського:

типологічне зіставлення образних систем   ……………………………… 295

ОБРАЗНИЙ СВІТ СТАРОКИЇВСЬКИХ КНЯЖИХ ЖИТІЙ

Пам’ять і похвала князю Володимиру

в найближчому літературному контексті…………………………………. 312

Часові і просторові параметри образу світу

в літописній «повісті» 6523 (1015) року   …………………………………… 334

Особливості образної системи Несторового

Читання про Бориса та Гліба         351

СКАЗАННЯ ПРО БОРИСА І ГЛІБА: НА ПЕРЕТИНІ МІФОРИТУАЛЬНОЇ ТА СИМВОЛІКО-ДИДАКТИЧНОЇ ОБРАЗНИХ ТРАДИЦІЙ

Підхід до проблеми…………………………………………………………………….. 381

Сказання й близнюковий міф…………………………………………………….. 392

Сказання й ритуал   ……………………………………………………………………. 399

Сказання і духовний вірш про Бориса і Гліба   ………………………… 410

Сказання і Слово о полку Ігоревім…………………………………………….. 416

Сказання та старозавітна літературна традиція
зображення людини   ………………………………………………………………… 423

Сказання і мартирологічна традиція………………………………………….. 430

ВИСНОВКИ……………………………………………………………………………………………. 442

БІБЛІОГРАФІЯ                  451

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

w

З’єднання з %s