Ясіновський Юрій. Візантійська гимнографія і церковна монодія в українській рецепції ранньомодерного часу [=Історія української музики: Дослідження, вип. 18 / Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України]. – Львів, 2011. – 468 с., 127 іл.

Пропонована Читачеві праця є першою спробою в українській історіографії прослідкувати формування наукових уявлень про візантійську гимнографію і церковну монодію. Осмислюються нові погляди на слов’янські переклади; окреслюється репертуар найдавніших слов’яно-руських літургійних книг, зокрема, нотованих.

Досліджується нотолінійний Ірмолой ранньомодерного часу як новий етап розвитку візантійської спадщини. Наголошується спадкоємність і визначаються оригінальні риси цієї пам’ятки – зосередження основного півчого репертуару в одній літургійній книзі і запис музичних текстів  київською п’ятилінійною нотою. Праця спирається на майже вичерпне коло джерел, яке охоплює понад тисячу рукописів і покриває всю територію українського етносу, а також включає аналогічні білоруські пам’ятки.

 

ЗМІСТ

ВСТУП………………………………7

РОЗДІЛ 1
Гимнографія і церковна монодія візантійсько-слов’янського обряду

1.1. Візантійська гимнографія………………………………13

1.2. Слов’янська рецепція візантійської гимнографії та літургійного співу………………………………27

1.3. Літургійні нотовані книги Княжої доби………………………………45

РОЗДІЛ 2
Нотолінійний Ірмолой як українсько-білоруський літургійний збірник

2.1. Витоки і структурна організація нотолінійного Ірмолоя………………………………111

2.2. Сховища та збірки давньої книжності………………………………122

2.3. Описи і каталоги нотованих рукописних книг………………………………142

2.4. Кодикологічні аспекти вивчення ірмолоїв………………………………172

2.5. Палеографія словесного тексту………………………………211

2.6. Палеографія київської ноти………………………………232

2.7. Датування і локалізація ірмолоїв………………………………271

2.8. Творці-переписувачі нотолінійних ірмолоїв………………………………282

2.9. Мистецький декор………………………………307

2.10. Марґінальні записи………………………………333

2.11. Перші друковані видання ірмолоїв………………………………346

ПІСЛЯМОВА………………………………365

ДОДАТКИ

Список скорочень………………………………369

Словник переписувачів українських і білоруських ірмолоїів………………………………374

Покажчик місцевостей перепису ірмолоїв………………………………383

Список рукописних джерел………………………………388

Бібліографія………………………………394

Покажчик імен………………………………447

Покажчик географічних назв………………………………458

Список ілюстрацій………………………………464

 

Advertisements

3 comments on “Ясіновський Юрій. Візантійська гимнографія і церковна монодія в українській рецепції ранньомодерного часу [=Історія української музики: Дослідження, вип. 18 / Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України]. – Львів, 2011. – 468 с., 127 іл.

  1. mamache коментує:

    Боже ж мій, і який нездара тулив обкладинку… міжрядкові відстані зроблені поза межами всякої логіки, і видно, що дизайнер просто не розуміє, де починається і де кінчається назва. Ну, а висяче “в” – просто дилетантська помилка.

    А це ж дуже важливо. Бо в такому контексті і гИмнографія сприймається як помилка – хоча я певна, що автор обгрунтовує то тисячу разів.

    дай Боже п. Ясіновському вибачливих читачів, щоб не звернули уваги на це неподобство…

    жаль. як жаль.

  2. […] двох нових видань: книги проф. Юрія Ясіновського Візантійська гимнографія і церковна монодія в українс… та першого числа наукового часопису консерваторії […]

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s