В УКУ відбувся семінар про іконографію Акафіста Богородиці

Історико-філологічний семінар кафедри КлаВіС «Іконографія Акафіста Богородиці у візантійському та поствізантійському мистецтві» був присвячений одному з найзнаменитіших церковних піснеспівів Візантійської Церкви – Акафістові Богородиці – та його іконографічній рецепції у Візантії та просторі її культурного впливу.


«Акафіст є ранньовізантійським гімном, проте цикли композицій, які ілюстрували зміст його строф, поширилися щойно через сім століть після формування тексту, в добу Палеологів, – зазначив д-р богослов’я, викладач УКУ Василь Рудейко. – Акафістний іконографічний цикл посів вагоме значення в системі розписів візантійських церков, а його розвиток тривав і після падіння Константинополя 1453, у поствізантійську епоху».

Співробітник Інституту народознавства НАН України, кандидат мистецтвознавства Назар Козак висвітлив принципи добору візантійськими і поствізантійськими митцями композицій для ілюстрації строф Акафіста. Він також спробував пояснити, чому порушувалася послідовність строф у деяких циклах, розкрив проблематику різних іконографічних редакцій акафістних циклів і їх співвідношення з географією та хронологією. Цікавим також була інтерпретація відображення політичної та соціальної реальності в ілюстраціях Акафіста.

Загальну характеристику Акафісту як жанру церковної літератури доповнив викладач УКУ Тарас Тимо. Він розповів про текстуальні паралелі між Акафістом і гоміліями Отців Церкви V-VI ст.

URL

Advertisements

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s